сряда, 2 януари 2013 г.

Антиреклама ІІ

В средата на миналия месец си поръчах полилей от един сайт. Чудих му се десетина дни, защото беше любов от пръв поглед, на прилична цена, освен това обещаваха две години гаранция и безплатна доставка - чудесна перспектива пред идеята да влача кашон по заледените улици.
Звъннаха ми да потвърдя поръчката и както обещаха, ми беше доставен на още следващия ден. Поръчах да се разпечата у нас в присъствието на куриера и преди да му се плати, да се провери дали няма нещо счупено. Вечерта го разгледах и аз. На пръв поглед стъкла и метални части бяха здрави, но при по-внимателно разглеждане се оказа, че мъничка плексигласова част от украсата му е счупена точно през отворчето за монтиране и ъгълчето липсва в кашона. По никакъв начин не може да се залепи и постави отново. Полилеят ще свети и без нея, както и човек ще чува без мекичката част на ушната си мида, но е грозно.
Освен това липсваха гаранционна карта и касова бележка, заменени с хвърчаща стокова разписка без подпис. Получавала съм и други неща без касови бележки (май само сайтовете за книги са изрядни), но за ел. уред се предполага задължително наличие на такава, прикрепена към гаранционната карта.

Описах всичко в един учтив мейл, звъннаха ми веднага след него с уговорката на следващия ден да се обадят отново и да уточним какво точно е счупено. Уточнихме, обещаха да ми изпратят веднага частта. При неколкократното споменаване на касова бележка някак оглушаваха, а за гаранционната карта директно ми отказаха. Нямали обичай да издават такива, нито пък имали бланки. Двегодишната гаранция важала въз основа на стоковата разписка и товарителницата от куриерската фирма. Обичам много да ми разказват приказки, но не точно такива.

След това падна големият сняг, затвориха пътищата, после ги отвориха, но явно не за всички, та реших, че за Коледа няма нищо да получа, а чак в някой от следващите работни дни. Изчаках ги търпеливо, отново нищо. Предновогодишно изпратих нов мейл - няма част, няма касова бележка, та следпразнично ако обичат, да ми върнат парите по куриер, а той да отнесе срещу тях кашона със стоката им. 
След 10 мин. имах отговор с номер на товарителницата и линк за проследяване на пратката. Действително е била изпратена още на 19.12., тогава е предадена за разнасяне в офис Пловдив и следите й се губят. Пристигнала е у нас днес. На куриерска фирма Европът са й трябвали две седмици, за да ми достави нещо на 200 км. Вероятно спешните им пратки обикалят първо за по-пряко Европа и пътищата й, преди да достигнат до получателя си. Та ако искате да забравите какво чакате, ползвайте услугите им.

Това обаче е последният път, в който позволявам нещо да ми се изпраща с тях. Ако някога се наложи отново, изпращачът ще трябва да ползва по-кадърни техни колеги. Имах преди години подобен проблем с един сайт за книги и друга световно неизвестна куриерска фирма и след няколко оплаквания си избрах с кого да ми доставят пратките. След това от сайта предпочетоха същата фирма и за останалите си клиенти, вероятно е имало и други недоволни.
А колкото до фирмата, изпратила полилея - все още се чудя дали да сигнализирам където трябва за некоректните им продажби или да си спестя нерви и разправии с разни служби с неизвестен ефект.

6 коментара:

  1. Мдам... по-скоро фирма "Европчански друм" :) Мисля, че всички на това разчитат, Диди, да махнем с ръка и да не се занимаваме. Тъпото е, че с такива фирми и обслужване съсипват цялото удоволствие от придобивката.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Фил, като знам колко безсънни нощи ми струва удоволствието, върху което някой се изсира с немарливостта и безотговорността си, няма как да не се ядосвам. Едната фирма поне ми написа, че съжалява, но другата - нищо. Как да не "похваля" такова обслужване и клиентски ориентирано поведение?

      Изтриване
    2. Естествено че няма как, Диди, но затова, похвалването - не само тук, а и в КЗП. Предполагам, че не е толкова сложно като процедура. Но е трябвало да дадеш тук и името на сайта, защото и те не са на ниво с техните стокови разписки без касови бележки и гаранционни карти.

      Изтриване
    3. Магазинът е този, Фил, но наистина не знам дали арменският поп няма да ми обърне повече внимание. Преди година-две звъних на едни отговорни лица, за да им обясня в кои заведения сервират алкохол на малолетни и непълнолетни и им разрешават да пушат. Благодариха ми за гражданската съвест, но трябвало да им сигнализирам в момента, ако можели, щели да направят нещо. Защото нямали хора и не можели да висят постоянно във всичките тези заведения и да дебнат за издънки. Пък дори и да хванели такива, можело да се измъкнат. Синекурна работа...
      И във Виваком съм се жалвала от кофти услуги и още по-кофти обслужване - с имената на служителите им, познай дали имам поне веднъж отговор.
      При бивш състудент ходих преди време по повод на почти 24/7 продължаващото работно време - вдигна и той рамене: нямаме хора да следим постоянно, работодателите си имат начини да се измъкват, тъй че не се хаби да пишеш изобщо, а напусни.

      Изтриване
  2. Преди около година си поръчах детска количка от един най-големите специализирани сайтове за детски стоки. Пратиха ми я бе платежен документ и гаранционна карта. Хванах се от принципни съображения и още същия ден им пратих мейл с явно копие до КЗП с молба да си ги получа. Реакцията беше светкавична - още на следващия ден с куриер. Към документите имаше и бележка, че не мога повече да ползвам сайта. Уникално и чисто българска реакция :) Кой губи от цялата работа е ясно. Иначе за стоки с цена над определена сума и всички видове техника и подобни имат 2 год. гаранция независимо дали имат или не гаранционна карта и без значение какъв срок е упоменат в нея.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Скай, изобщо не ме притеснява, че ако се оплача, ще ме лишат от ползване на сайта им, защото и без това няма да повторя там. :)
      Продължавам да се боря с принципите си дали да го направя и се надявам да проработи тези дни след монтирането му, а не да се окаже красива и неизползваема вещ. Колкото и да ми вгорчиха придобивката, няма да ме откажат от пазаруването от сайтове. С няколко клика има голям избор на едно място, включително на неоткриваеми по магазините стоки и се пести време. В момента си избирам пак разни дреболии и се надявам този път да попадна на по-коректни търговци.

      Изтриване