Въпреки последните научни открития, че изхабените нервни клетки могат да се възстановяват, аз съм решила да си опазвам наличните. Затова общуването с любимия ми оператор ще премине в други измерения и на други фронтове.
Щадейки здравето си, ограничавах до минимум контактите си с работещи там лица. И при най-добро желание тези контакти не могат да бъдат по-чести, защото е нужен изключителен късмет, някой да отговори на тел. 123, преди да изтекат по-малко от 50-70 минути в чакане и слушане на идиотски мелодии с обяснения в същия дух. След това е въпрос на още по-голям късмет да НЕ попаднеш на някого, станал с лице към възглавничката, с изядена от друг закуска, започнат и недовършен и прочие кофти ситуации, докарващи още по-кофти душевни състояния и резултиращи от тях отношения към клиента от другата страна на жицата. От чиито пари всъщност идват заплатите на гореописаните.
Нетът обаче ми трябва. За работа. Почти толкова, колкото и здравето ми. След последните дистанционни настройки го имаше десетина минути, след което уай-фи мрежата у нас изчезна безследно в небитието. Задобрях достатъчно в прескаченето на кабела, който спасява положението, обаче останалите у нас го забравят и няколко пъти новичкият ми лаптоп почти политаше от масата. Освен това нетът пак ту го има, ту - не, въпреки че при тях новият модем отчита безупречна работа. Изпих два билкови чая за предварително нервоуспокоение (не обичам изобщо чай) и почти се пенсионирах с телефонната слушалка на ухо.
След 60 + 30 + 40 минути една мома се сети, че е на работа, а работата й се състои в това, да вдига телефонната слушалка. Май само това са й писали в длъжностната характеристика, защото за повече проявяваше твърд отпор. Изключително арогантно се опита да ми обясни, че излизам едва ли не току-що от пещерата и никога през живота си не съм виждала компютър; че имало разлика между стационарен и мобилен нет (това го знам, моме!) и съм голяма лакомия да искам да ми работят и двата, едно по едно нещата. На желанието ми да ползвам поне уай-фи мрежата, не да прескачам кабели, отговаряше едно и също - стационарен нет било едно, мобилен - друго. Е, уай-фи е трето, обаче като говорим на различен български, няма как да й го обясня. Тя би трябвало да го знае, всъщност. Накрая й опротивях до толкова, че обеща в необозримо бъдеще да ми прати колеги, които с техен лаптоп (!) да ми покажат, че модемът ми си работел супер. Изобщо не отрази плахите ми протести, че аз искам да работи с нашите компютри, не с техен, както и че настоявам да ми се пратят наистина разбиращи хора. Щом били назначени в компанията, били супер специалисти всичките и точка. Хахаха, точно така е!
Моите (и не само) впечатления са, че там работят предимно хора, чиито възможности са обратно пропорционални на височината, до която се напъват да си навирят носовете и закърмени с убеждението, че са вечни и недосегаеми. Думичката КЗП не предизвиква никакви вълнения у тях.
(Тя май у никого не предизвиква, но това друга тема.)
Доброто ми възпитание се изпари окончателно. Поисках да науча името й, за да предам където трябва благодарности за чудесното й отношение към клиентите. Освен собственото си име, като комунист на разпит отказваше да каже повече каквото и да е било. Така работели в компанията, с едно име. Да де, то само едно куче се казва Шаро. Тъй като тази компания работи в РБ, е длъжна да го прави по българските закони. А там пише (ЗГР, чл.9, ал.1), че "Името на български гражданин, роден на територията на Република България, се състои от собствено, бащино и фамилно име." Момата може би е родена на Марс. Или в друга галактика, както и колегите й - съдейки по скоростта, с която се осъществява връзката с тях.
Техният Дъ Биг бос казва, че: "... аз замених мениджмънта на компанията с български екип от професионалисти и сега в компанията почти не работят чужденци. Ние развиваме и обучаваме своя персонал и те стават все по-добри и по-добри."
Именно, именно - личи си.
Когато търсех в гугъл нещо за политиката им за персонала, първото, което излезе няколко пъти за "управител", е: "Управител в офис на “Виваком” задигнал портфейл". Но комент, както се казва.
"Всяко стадо си има мърша", би реагирал някой. За въпросната компания обаче е по-правилно да се перифразира: в огромното стадо с мърша понякога може да се намери един бисер. Имах и този късмет снощи. След обикаляне по офисите им и многократно мотаене и заекване от работещите на тел.123, една много възпитана служителка за минута ми обясни откъде да си изтегля драйвъри за модемчето за мобилен нет. То вече работи, за което много й благодаря. Можело все пак! Оказа се изключително просто, драйвърите бяха на място, което всички хрантутници там трябва да знаят - на сайта им. Именно те са длъжни да бъдат информирани и да разясняват кое, къде и как, не клиентите им.
Щадейки здравето си, ограничавах до минимум контактите си с работещи там лица. И при най-добро желание тези контакти не могат да бъдат по-чести, защото е нужен изключителен късмет, някой да отговори на тел. 123, преди да изтекат по-малко от 50-70 минути в чакане и слушане на идиотски мелодии с обяснения в същия дух. След това е въпрос на още по-голям късмет да НЕ попаднеш на някого, станал с лице към възглавничката, с изядена от друг закуска, започнат и недовършен и прочие кофти ситуации, докарващи още по-кофти душевни състояния и резултиращи от тях отношения към клиента от другата страна на жицата. От чиито пари всъщност идват заплатите на гореописаните.
Нетът обаче ми трябва. За работа. Почти толкова, колкото и здравето ми. След последните дистанционни настройки го имаше десетина минути, след което уай-фи мрежата у нас изчезна безследно в небитието. Задобрях достатъчно в прескаченето на кабела, който спасява положението, обаче останалите у нас го забравят и няколко пъти новичкият ми лаптоп почти политаше от масата. Освен това нетът пак ту го има, ту - не, въпреки че при тях новият модем отчита безупречна работа. Изпих два билкови чая за предварително нервоуспокоение (не обичам изобщо чай) и почти се пенсионирах с телефонната слушалка на ухо.
След 60 + 30 + 40 минути една мома се сети, че е на работа, а работата й се състои в това, да вдига телефонната слушалка. Май само това са й писали в длъжностната характеристика, защото за повече проявяваше твърд отпор. Изключително арогантно се опита да ми обясни, че излизам едва ли не току-що от пещерата и никога през живота си не съм виждала компютър; че имало разлика между стационарен и мобилен нет (това го знам, моме!) и съм голяма лакомия да искам да ми работят и двата, едно по едно нещата. На желанието ми да ползвам поне уай-фи мрежата, не да прескачам кабели, отговаряше едно и също - стационарен нет било едно, мобилен - друго. Е, уай-фи е трето, обаче като говорим на различен български, няма как да й го обясня. Тя би трябвало да го знае, всъщност. Накрая й опротивях до толкова, че обеща в необозримо бъдеще да ми прати колеги, които с техен лаптоп (!) да ми покажат, че модемът ми си работел супер. Изобщо не отрази плахите ми протести, че аз искам да работи с нашите компютри, не с техен, както и че настоявам да ми се пратят наистина разбиращи хора. Щом били назначени в компанията, били супер специалисти всичките и точка. Хахаха, точно така е!
Моите (и не само) впечатления са, че там работят предимно хора, чиито възможности са обратно пропорционални на височината, до която се напъват да си навирят носовете и закърмени с убеждението, че са вечни и недосегаеми. Думичката КЗП не предизвиква никакви вълнения у тях.
(Тя май у никого не предизвиква, но това друга тема.)
Доброто ми възпитание се изпари окончателно. Поисках да науча името й, за да предам където трябва благодарности за чудесното й отношение към клиентите. Освен собственото си име, като комунист на разпит отказваше да каже повече каквото и да е било. Така работели в компанията, с едно име. Да де, то само едно куче се казва Шаро. Тъй като тази компания работи в РБ, е длъжна да го прави по българските закони. А там пише (ЗГР, чл.9, ал.1), че "Името на български гражданин, роден на територията на Република България, се състои от собствено, бащино и фамилно име." Момата може би е родена на Марс. Или в друга галактика, както и колегите й - съдейки по скоростта, с която се осъществява връзката с тях.
Техният Дъ Биг бос казва, че: "... аз замених мениджмънта на компанията с български екип от професионалисти и сега в компанията почти не работят чужденци. Ние развиваме и обучаваме своя персонал и те стават все по-добри и по-добри."
Именно, именно - личи си.
Когато търсех в гугъл нещо за политиката им за персонала, първото, което излезе няколко пъти за "управител", е: "Управител в офис на “Виваком” задигнал портфейл". Но комент, както се казва.
"Всяко стадо си има мърша", би реагирал някой. За въпросната компания обаче е по-правилно да се перифразира: в огромното стадо с мърша понякога може да се намери един бисер. Имах и този късмет снощи. След обикаляне по офисите им и многократно мотаене и заекване от работещите на тел.123, една много възпитана служителка за минута ми обясни откъде да си изтегля драйвъри за модемчето за мобилен нет. То вече работи, за което много й благодаря. Можело все пак! Оказа се изключително просто, драйвърите бяха на място, което всички хрантутници там трябва да знаят - на сайта им. Именно те са длъжни да бъдат информирани и да разясняват кое, къде и как, не клиентите им.
Съчувствие от мен, но мисля щом не си загубила хумора си при описанието е рано още да си изтрИщяла нацяло :)))
ОтговорИзтриванеМерси, Кръстю. Него и оптимизма си ги култивирам непрекъснато, захранвам си ги, щото иначе трябва да се тръшна и да ме изнасят с краката напред. :)
ОтговорИзтриванеНо ставащато е безобразие с много похабени нерви и време. Докога?
Уф, тия вечни одисеи все за неща, които уж трябва да правят живота ни по-лесен/интересен! :)
ОтговорИзтриванеПри такива ситуации обикновено сменям доставчика.
ОтговорИзтриванеА той трябва да има добри познания при настройка на рутера :)
@Nadinka, трябва да, уж ... :) Обаче когато срещу теб са точните хора. Иначе го объркват и вгорчават.
ОтговорИзтриванеЧета аз вчера на първата мома какво пише на опаковката на модемчето - че поддържа само Windows 2000/XP/Vista, но не и 7-та, а тя (на висок тон): "Разберете най-накрая, че модемът е устройство, което не чете какво си имате на вашия си компютър, а просто трябва се инсталира и работи!!!"
Отказвам да разбера аз, че трябва, защото не иска да се инсталира и й се гевезя. :)))
@Вал, ако има с кого, ще ги сменя моментално. :) Недоразумението blizoo не е добра алтернатива.
Аз се опитвам да откажа интернет :) Много време ми губи. Голям порок е, все се надявам да се преборя с тази напаст :)
ОтговорИзтриванеЛамоте, поздрави за намеренията - дано са успешни. Не съм срещала още тотално отказали се блогъри, сърфиращи, чатещи, играещи, може ти да спечелиш медала за намбър уан. :))) И да споделиш после челен опит как се прави. ;)
ОтговорИзтриванеКак ли ще го направиш и къде ли ще гледаме други архитектурни шедьоври, когато минеш на нет-диета, не знам обаче. :)))
Времето си можеш да прахосваш съвсем успешно и без нет, по няколко много по-приятни начина. Там е истината. :) Краста е иначе, само за работа и информация е полезен. Да вземат да го забранят със закон! :)
както забелязваш, засега опитите ми са неуспешни :)
ОтговорИзтриванене само твоите, обща болест е. :)))
ОтговорИзтриванеЗачудих се защо си вкарала това наполеоновско настроение :D и след първите редове веднага та "угадих" :D :D
ОтговорИзтриванеБраво на отзивчивото момиче, а другото /имам какво да кажа, но е по-натуралистично/ да си гледа работата :D :D
Преславски, ако си мислиш, че снощи си усетил земетресение - тц! :) Вибрациите бяха от телефонното ми общуване, в момента, когато се мъчех да се запозная с момата. :)))
ОтговорИзтриванеНатурализмите ги пропуснах (само в блога обаче), щото може да има читатели с чувствителни очи и възприятия. :)
П.П. понеже при теб от вчера коментарите не ми се появяват, да ти споделя две неща:
1. След малко ще ходя да си търся от онези гумени работи с подходящата форма, която да отива на ... очите ми. :)))
2. Грозно успях да окървавя Овалния кабинет с някакви натръшкани мъжища. Много бързо стана, даже не разбрах от добрите ли са или от лошите. :)
А хората там какви други по-приятни занимания имаха преди време. :)
Разкарвай ги. Не са единствените доставчици. А и в договорът пише "при доставяне на услугата". Те явно не ти я доставят. Пращаш ги в някоя падина на екватора (да, оня същия) и си хващаш друг доставчик.
ОтговорИзтриванеТочно за най-дълбоката дупка на оня екватор са. :)))
ОтговорИзтриванеМомата ми предложи единственото възможно решение - "Демонстрация на услугата". Това се прави, преди да си набуташ боклуците на някого. След като ти плащат обаче за нещо, трябва да го дадеш.
Аз не консумирам, ближейки опаковките на шоколадите и етикетите на бутилките, давам парички за съдържанието и държа да си ползвам цялото. :)
Друг доставчик тук звучи много хубаво, но е само пожелателно.
ОтговорИзтриванеАз като ти казвах,че ще береш ядове заради тази 7-ца :))))));)
ОтговорИзтриванеСега сериозно наистина ли няма друг нормален доставчик там?
А, седмицата си е супер, така й свикнах, сякаш аз съм я творила. :))) И драйвърчета си имам за мобилната джуджавка най-накрая. :)
ОтговорИзтриванеПрез глобул, мтел и blizoo е същата работа. Има и две компютърни фирми, които са и доставчици на нет, тяхната попара съм я яла служебно дълго време.
Това е, Онди - див прованс. Въпросът, с който лягам и ставам е: Кой ме би по главата преди найсе години да си зарежа хубавия Бургас и да се навра тук? Човек поумнява, но винаги - късно.
И сега последен опит..а ти сигурна ли си че wi-fi я на лаптопа ти е в ред в смисъл,навън някоя друга безжична мрежа хващала ли си с него?Да не ти е нещо хардуерно...
ОтговорИзтриванеп.п.само си мисля ;)на глас/пиша де/
Да, Онди - наред си е. Още преди първия път да си говорим любезно с тях, го изпробвах на три различни места. Закача се без проблеми към безжичните мрежи и нетът не прекъсва.
ОтговорИзтриванеРазпитай познати от кого са доволни, защото това какво е било преди време при работодателите ти е относителен въпрос.
ОтговорИзтриванеС "Ро и Ни" се мъчих последно през юни. Едва ли са задобряли за тези 3-4 месеца. :) Питам, продължавам да разпитвам и си мисля, че може би аз съм много, много голям карък. Или че прекалено се вълнувам от дреболии.
ОтговорИзтриванеЧувам, че в Зимбабве, че Интернет услугите били на съвсем друго ниво. Усещаш ги физически, а труженичките им били нимфоманки-доброволки. :D
ОтговорИзтриванеЪъъъъ мен какво ме греят нимфоманките? Ти се размечта, откакто ти го пожелаха. :)))
ОтговорИзтриванеДай друга дестинация, където го разнасят нимфомани, обаче негарниран с ППЗ-та. Не всичко се лекува все още, защото. :)
(така ли се казва мъжкият на нимфоманката? :))
Докато ми я изнамериш, ще си повикам тихичко. :)
Сменяй ги, какво чакаш:) Поне сега има богат избор. Точица, съчувствам ти. Бих ти препоръчала моя доставчик, но той е само в Пловдив:)))Пожелавам ти да намериш изход - успешен:))))
ОтговорИзтриванеЦвети, чакам ... избор някакъв, какъвто нямам. Или да улуча някога следващия виваслонски бисер на работа, който/която бързо, учтиво, компетентно и во веки веков ще ми реши проблема, без да се изявава като величие и да ме третира като идиотче и нищожество. Ех, мечти ... :)))
ОтговорИзтриванеДобре де, толкова да няма друг доставчик наблизо? Така както ги описваш, Точка, май който и да било друг, би бил по-добър от тези. Смяна без предупреждение и без плащане на сметка. Това вече не е тарикатлък, а май единствената форма на някакво наказание за техния непукизъм ;)
ОтговорИзтриванеПринце, тук е див прованс. :) Малкият ми син непрекъснато бълнува за вашия Мегалан. Няма скоро да се появи нещо такова тук. Виж, ако беше нов чалга-бардак или китайски магазин, проблеми никакви.
ОтговорИзтриванеИ по-сериозни мерки ще предприема. На някои им е крайно време да разберат, че заплатата се заработва, не се бере от дървото, нито е право по рождение.
Хммм, какви ли ще са тези гумени "аксесоари" :D
ОтговорИзтриванеНе се притеснявай за кабинета - аз и него, и коридора и градинката пред къщата изцапах :D
Браво, Преславски, а уж си млад още да забравяш. :) Не помниш какво препоръчваше с един клип на жените, за да ни гледате винаги в очичките? Уточнявам: в очите, които са от двете страни на носа. :)))
ОтговорИзтриванеБаси гадното.. "див прованс"... сякаш не живеят хора в 21 век! То и в моя квартал няма нито един от големите доставчици, но има разни по-малки, които са си съвсем на ниво - 24 часова поддръжка (звънял съм им по малките часове), доста бърза реакция при проблеми... Така или иначе това не е оправдание да не си вършат работата и наистина си заслужават сериозно кастрене. Дано да се подобрят нещата, Точка.
ОтговорИзтриванеАко не се подобрят - минавам на нет-диета. :)))
ОтговорИзтриванеСега прочетох, че имало развръзка с това ходене по мъките. Разгеле `дет се вика.
ОтговорИзтриванеОтносно нет-диетата, аз успешно отслабвах с по 4-5 часа дневно. Ако работата ми не беше обвързана косвено с нета, не бих си и пуснала вече компютъра. Има обаче и един висок, красив и много любим вече господин, който спомогна за това. Така, че любов му е майката. А колко съм щастлива от липсата на постоянното висене пред компа, не е истина... :))
Няма развръзка, ходим си по мъките. Дори снощи пак осъществихме мил контакт и вече има и втори кандидат за Бюрото по труда.
ОтговорИзтриванеНа теб много ти се радвам за господина, изключително и за това, което ви се случва. :) Поздрави го непременно за чудесата, които прави. :)))
А за мен дай някоя по-реална и неекзотична рецепта. Какво е това любов, несериозни и имагинерни истории... :)