неделя, 22 август 2010 г.

No Communication

Жена обяснява на мъжа си какъв подарък иска за рожденния си ден:
- Скъпи, искам нещо малко, заоблено и да вдига 100 за 3 сек. Чу ли ме?
Мъжът кима в знак на съгласие и доволен й поднася ...

Това е само виц, но с много истина в него.

Не говорим (поради липса на време или желание) с колеги, приятели, деца, любими, близки ... Ако говорим, не се слушаме. Ако се слушаме, не се чуваме. Или чуваме, както във вица, избирателно - само това, което ни е удобно. На малките деца им е присъщо и простено, но нас, възрастните - не. Изгуби ли се комуникацията, всичко отива по дяволите - връзки, приятелства, отношения ...



Някои неща могат да се изразят и без думи. Но не всички, само със жестове и гадаенето им не се получава. Остават недоразбрани или криворазбрани мисли и голямата вероятност да направиш грешка, да надцениш ситуацията или да пропуснеш да изживееш нещо. Мълчанието е сила и говори повече, но само понякога. Когато ти се крещи ... А истината остава някъде в неказаните думи.

Днес се замислих, че има дни, в които пиша повече думи (напоследък само тук), отколкото казвам на глас. Това ме плаши, но вината не е в мен. Комуникацията е двустранен процес.





П.П. Знам, че ви се четат весели и забавни неща. Понякога обаче има нужда и от малко мрън-мрън. Не е от възрастта и не е ПМС.

17 коментара:

  1. Ех, тези ПМС :D :D
    Едно от нещата, което ви прави, вас-жените, герои е ПМС и следващите го събития :D
    А комуникацията и при мен понякога липсва, независимо, че съм голям приказливец [не плямпало]. Май всеки от нас има такива периоди, но пък за това сме блогърите-да се изслушваме [и напиваме] :D :D :D

    ОтговорИзтриване
  2. Написала съм, че не е ПМС (нито пред-, нито пост-), щото в такива моменти ни пада настроението и се нервим лесно. И никакви герои не сме - и ние не се понасяме тогава, за вас - не знам. :)))
    Хубаво си бърборим тук, спасение някакво е, ама не е същото като очи в очи.
    Къде има напиване, че съм изтървала? :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Това от картинката съм го хвърлила вече,че ще ми развали семейството!!!
    Понякога и от мълчанието си има полза ;)Я бързо започвай да мрънкотиш и говориш тук, искаме-не искаме все ще те изслушаме ;)/но в къщи комуникирай с околните,те не могат да четат мисли ;)/

    ОтговорИзтриване
  4. Одни, моето стои като неизползваема част от мебелировката, понеже от много време показва +/- 1 кг и го заобикалям (както и огледалото). :)))

    Комуникирам и у нас, и с другите - стига да има някой насреща. Щото сама си е монолог.

    ОтговорИзтриване
  5. Геройството е как го понасяте ПМС-то-ако мъжете "страдахме" от него щяхме да опищим света :D :D
    А напиването трябва да се популяризира-до момента от градчето сме двама блогъри [че и колеги] и битовизираме някак си-липсва замах :D :D

    ОтговорИзтриване
  6. Това не е за мъже. :))) Както и болката. Затова не раждате. Едно време се оплакваха, че компенсирали това с казармата, обаче няма нищо общо.
    За теб знам, за още един, когото също чета с удоволствие - подозирам, колкото и да се крие :). И стига с този битов алкохолизъм, я какви хубави местенца има навън. :)
    Срамота, това лято още не съм пробвала онези прекрасни дву- и трилитрови съдчета с наливен Туборг.

    ОтговорИзтриване
  7. Точице, има няколко заведения в Шумен, които НЕ предлагат Шуменско!!!! Датчаните от Карлсберг тотално са за*бали града ни-а могат да го превърнат в най-голямата реклама на Шуменско :D :D

    ОтговорИзтриване
  8. Да, обаче има и няколко много приятни, където го предлагат във всичките му варианти. :)))
    Иначе из цяла България го има, хората го харесват и го купуват. А тук може би предпочитат по-евтините боклуци.

    ОтговорИзтриване
  9. Това не е никакъв виц
    А чиста истина
    Отдавна съм го казал това нещо
    http://alfredpacino.wordpress.com/2009/08/31/suffering/

    ОтговорИзтриване
  10. Видях го току-що, Вал. Моето не е толкова зле. :)))
    И не ме притеснява толкова то, колкото това, че всички са прекалено заети да общуват само в нета или с телевизора, вместо както казва една приятелка - да си чатим очи в очи.

    ОтговорИзтриване
  11. Хехех... това е един от поредицата "И така започна скандалът..."

    А за слушаемостта и чуваемостта, уж всички си го знаем, уж непрекъснато и го повтаряме колко е важно, обаче току някъде линията вземе, че бъгне... То затова и драснах "Проверката" :) Дано да е по-рядко, Точка, защото иначе - мрън! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Мрънкам в редки случаи аз :), много като ми прекипи. Иначе гледам мълчаливо да си анализирам.

    Понякога си мисля, че не ме чуват, защото имам трудности с изразяването и пробвам - кратко и по-обстоятелствено, все един и същ резултат. Значи и в реципиента има известен проблем. :)

    ОтговорИзтриване
  13. Всеизвестните истини често се пренебрегват именно заради тяхната очевидност. Добре е, че припомняш, за да може човек да се поспре и огледа...

    ОтговорИзтриване
  14. Ностро, много ми боде понякога. Малки неща са, но важни.

    ОтговорИзтриване
  15. Po-malko ТВ и нет, повече разговори. Това е. Понякога има проблем и с обратен знак:)))Но го предпочитам:)))

    ОтговорИзтриване
  16. А на мен от известно време ми писна да анализирам ;) Като не чуват - не чуват, ама да не се чудят защо съм със слушалки на ушите :)

    ОтговорИзтриване
  17. @Цвети, да - не заменят реалния контакт. Нищо не го заменя. Снощи дълго си будувала май. :)

    @Принце, понякога писва и се прави точно така. :) Но понякога нещо вътре ми проработва и се опитва да решава нерешими задачки ...

    ОтговорИзтриване